Δημοσιεύθηκε πριν σχεδόν 9 χρόνια

γράφει η Έθελ Αγγελάτου

Talk of the town έχει καταλήξει από την έναρξη του νέου έτους η χρήση της πλατφόρμας του LinkedIn, αν και ο ντόρος γύρω από το συγκεκριμένο Social Media, τελικά μπορεί να είχε ξεκινήσει πολύ νωρίτερα. Σίγουρα όμως, οι Έλληνες, είτε ως στελέχη επιχειρήσεων, ως φοιτητές κι απόφοιτοι, ως άνεργοι ή βετεράνοι στον επαγγελματικό αγώνα, έχουν ξεκινήσει να αντιλαμβάνονται την αναγκαιότητα αξιοποίησης αυτού του μέσου, φτάνοντας αισίως τα 1.000.000 μέλη.

Όμως, ανάμεσα στα παραπάνω group επαφών που διατηρούν προφίλ στην πλατφόρμα, συμμετέχουν σε διαλόγους και τη χρησιμοποιούν προς όφελος της τρέχουσας ή μελλοντικής καριέρας τους, τι νόημα έχει να δραστηριοποιούνται νέοι, εφόσον δεν διαθέτουν ακόμα προϋπηρεσία;

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα “γεννήθηκε” και μεγάλωσε, δυστυχώς, στα θεμέλια ενός άλλου μεγάλου Social Media εργαλείου, του Facebook. Παρ’ ότι το LinkedIn εφευρέθηκε και λειτούργησε για πρώτη φορά, 2 χρόνια πριν καν συλληφθεί ως ιδέα το Facebook, είχε την ατυχία να ξεκινήσει την πορεία του στην Ελλάδα μεταγενέστερα. Το αποτέλεσμα είναι μέχρι και σήμερα, 8 χρόνια αφότου εμφανίστηκαν οι πρώτοι Έλληνες χρήστες του, να μην μπορούν  να ξεχωρίσουν τη διαφορά μεταξύ της χρήσης των δύο αυτών εργαλείων. Εξ ου και συγχέουν και παρερμηνεύουν τα περισσότερα features του. Έτσι, καταλήγουν να αναρτούν λάθος φωτογραφίες και θέματα προς ανάγνωση, αφήνουν τα προφίλ τους ανενημέρωτα ή ελλιπή, διατηρούν ανενεργούς λογαριασμούς ή ακόμα χειρότερα, χρησιμοποιούν το μέσο μόνο όταν υπάρχει γι’ αυτούς “ανάγκη”.

Το μεγαλύτερο λάθος στη χρήση του LinkedIn και δη στην Ελλάδα με την ύφεση που έχει πλήξει τη χώρα, είναι να το χρησιμοποιεί κάποιος μόνο για να ικανοποιήσει τις επαγγελματικές ανάγκες του ή για να δικτυωθεί όπως και όποτε το επιθυμεί. Η πλατφόρμα δυστυχώς, κατ’ αυτόν τον τρόπο καταλήγει να είναι ένα άχρηστο εργαλείο ή ένα “όπλο” που στρέφεται πρώτα ενάντια στις επαφές σας και αργότερα σε εσάς τους ίδιους. Το mission και vision του LinkedIn υποδεικνύει μια εντελώς διαφορετική συμπεριφορά, προκειμένου να αποτελεί αρωγό σε δραστηριότητες ποιοτικής δικτύωσης, επιχειρηματικότητας, εύρεσης επαγγελματικών ευκαιριών, στρατηγικής προβολής και γνώσης που μπορεί να προσφέρει.

 

Η αναζήτηση ή στόχευση των παραπάνω ευκαιριών, είναι απαραίτητο να ξεκινά από την αρχή της επαγγελματικής πορείας ενός στελέχους. Για να ετοιμάσει, λοιπόν, ένας νέος το έδαφος για την πρακτική του, να τον εντοπίσουν πρώτοι οι επιθυμητοί για αυτόν εργοδότες και να διασφαλίσει τη δικτύωση που θα τον δικαιώσει στο άμεσο ή έμμεσο μέλλον… η προετοιμασία χρειάζεται να ξεκινήσει άμεσα! Αρκεί, βέβαια, να γίνει και σωστά.

Η συμπεριφορά σας ως νέοι χρήστες, λοιπόν, σ’ αυτό το επαγγελματικό εργαλείο, χρειάζεται να λειτουργεί πρώτα προς όφελος των υπολοίπων επαφών σας και κατόπιν προς εσάς. Αν δηλαδή ξεκινήσετε να έχετε ως πρώτο μέλημα, παράλληλα με την ανάπτυξη του δικτύου σας (χρειάζεται εξίσου η ποσότητα, όσο και η ποιότητα) και την εξυπηρέτηση αυτού, τότε μόνο θα μπορέσετε να συλλέξετε “καρπούς” σύντομα.

Μερικές ενέργειες που θα σας βοηθήσουν να δραστηριοποιηθείτε ως ενεργοί και ποιοτικοί χρήστες, καθώς και να βοηθήσετε το δίκτυό σας, είναι οι παρακάτω:

  • Ανάρτηση επίκαιρων άρθρων σχετικών με τον κλάδο σας (παρέχει ενημέρωση σε μεγάλο μέρος του δικτύου σας που ανήκει στον ίδιο κλάδο και παράλληλα αποδεικνύει τις γνώσεις σας για την αγορά)
  • Αποστολή (sharing) θέσεων εργασίας, είτε ως ανάρτηση στο χρονολόγιό σας, είτε ως προσωπικό μήνυμα σε παραλήπτες με κρυφή κοινοποίησή τους, για να φαίνεται ως προσωπική αποστολή (έτσι θα λάβετε πολλές θετικές “αντιδράσεις” λόγω της βοήθειας που παρέχετε στις δύσκολες συνθήκες της αγοράς)
  • Έναρξη συζητήσεων ή συμμετοχή σε διαλόγους (θα προκαλέσει συζητήσεις που θα ωφελήσουν τόσο εσάς, όσο και άλλες επαφές, είτε συνδέεστε μαζί τους είτε όχι, και να καταλήξει σε δυνητική δικτύωση για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη)
  • Στρατηγική συμπλήρωση του προφίλ σας (δώστε πλήρη εικόνα στο δίκτυο που επισκέπτεται το προφίλ σας, ενθαρρύνοντάς το έτσι να σας προσεγγίσει ή να μοιραστεί μαζί σας χρήσιμες πληροφορίες – win-win situation!)

Αν αντιληφθείτε τις δυνατότητες που κρύβει η πλατφόρμα, μέσω της βέλτιστης χρήσης της, τότε όχι μόνο θα βοηθήσετε το δίκτυό σας, αλλά και αυτό με τη σειρά του, εσάς. Αντιθέτως, αν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε το μέσο περιστασιακά (όταν έχετε μήνυμα/notification) ή μόνο όταν παραστεί ανάγκη να συνδεθείτε με κάποιον που θέλετε να συνεργαστείτε… η ίδια η πλατφόρμα θα αποτελεί “χαλασμένο παιχνίδι” στα χέρια σας. Κι αν όχι πάντα, τις περισσότερες φορές, σε σύγκριση με τις δυνατότητες που μπορεί να σας προσφέρει με τη σωστή χρήση της.

Φροντίστε λοιπόν, να μετατρέψετε οι ίδιοι αυτό το εργαλείο Social Media στο πιο χρήσιμο χαρτί για την επαγγελματική σας πορεία! Ενημερωθείτε και εκπαιδευτείτε στη σωστή χρήση του το συντομότερο δυνατόν, και ξεκινήστε τις πιο ποιοτικές επαγγελματικές επαφές!